Com promoure una Responsabilitat Social propera i amb sentit?

Des de l’equip d’Impacta360, hem elaborat la ‘Guia per fer una Responsabilitat Social amb sentit’, un document ple d’eines útils i orientacions estratègiques per a entitats i empreses que volen començar i/o continuar un camí transformador des de dins, amb les persones i amb l’entorn proper. Aquesta és una guia feta amb cor i amb els peus a terra! Descobreix-la!

La ‘Guia per fer una Responsabilitat Social amb sentit’ busca ajudar a enfocar, prioritzar i construir una Responsabilitat Social possible i transformadora. En aquest sentit, la guia planteja 8 apartats:

  1. Quin és el perquè d’aquesta guia?
  2. Quina percepció tens de la Responsabilitat Social?
  3. Què és la Responsabilitat Social?
  4. Què inclou la Responsabilitat Social?
  5. Quins beneficis pot tenir la Responsabilitat Social?
  6. Cinc claus per fer funcionar la Responsabilitat Social correctament
  7. El camí de la Responsabilitat Social: un viatge de transformació interna
  8. Preparem aquest camí?

Des d’Impacta360, volem destacar que nosaltres entenem la Responsabilitat Social com una brúixola per a prendre decisions amb sentit, com una manera de cuidar les persones i l’entorn, com un procés d’aprenentatge i de millora constant i continu, i com una oportunitat per enfortir vincles i propòsit. Així mateix, volem ressaltar que les accions vinculades a la Responsabilitat Social són moltes i diverses. Per exemple, estem treballant la Responsabilitat Social quan prenen decisions participatives, quan posem el focus en el benestar dels equips, quan pensem en l’impacte que tenim en el nostre barri i en el nostre territori o quan reflexionem sobre l’ús que fem de les tecnologies.

En aquesta línia, es desprenen nombrosos beneficis del fet de promoure una Responsabilitat Social pròxima, estratègica i pràctica. Els principals són gaudir de més claredat i orientació estratègica, d’un millor clima laboral i de cohesió interna, de més coherència entre valors i accions, d’una millor capacitat de priorització, d’una comunicació més congruent i honesta, de sostenibilitat organitzativa i d’impacte positiu tangible dins i fora, i de més confiança dels equips, d’aliades i de finançadores.

Així doncs, descobreix les cinc claus per fer funcionar la Responsabilitat Social correctament i molts aprenentatges més amb la ‘Guia per fer una Responsabilitat Social amb sentit’.